Katasztrofális GP, Zagar győzelem! - Salakpor

Friss hírek

Home Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2015. április 21., kedd

Katasztrofális GP, Zagar győzelem!

Ezekkel a szavakkal illethetnénk a szombaton elkezdődő GP sorozat első fordulóját, melynek a varsói Nemzeti Stadion adott otthont. A varsói aréna GP-k történetének legnagyobb nézőszámát hozta, hiszen közel 53 ezren követték élőben az eseményeket. Többen, több ezer kilométert utaztak azért, hogy egy parádés összecsapást láthassanak, ám nem azt kapták, amire vártak.

A stadiont 2009-ben kezdték építeni, a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságra, amelyet Lengyelország Ukrajnával közösen rendezhetett meg. Óriási érdeklődés mutatkozott, mikor kiderült, hogy ez az impozáns létesítmény fogadja a világ legjobb salakszóróit. Az érdeklődést nem is bizonyít jobban más, mint a jegyeladás, hiszen 2014. december elsején kezdték árulni a belépőket, s már az első héten eladták az összest.

De nem kezdődött egyszerűen a történet, s mint utóbb kiderült nem is úgy folytatódott. Egy hete, kedden találkoztunk az első fotókkal a pálya építéséről, s jó néhány helyen még hiányzott az első salakréteg. Két nap alatt, csütörtökre összerakták a pályát, hiszen sajtótájékoztatót tartottak, s több lengyel sportoló is kipróbálta a salakmotorozást a Nemzeti Stadionban.


Pénteken kezdődött a botrány első felvonása, amikor mindössze két versenyző Nicki Pedersen és Tomas H. Jonasson tett meg pár kört, ám túl veszélyesnek ítélték meg az ovált, így a többiek be se mentek a pályára. A hivatalos edzést szombat délelőtt 9 órára halasztották, melyre a sajtó munkatársai nem térhettek be. Ez már azt sugallotta, hogy valamit mégse sikerült az éjszaka alatt rendbe rakni.

Szombaton este hét órakor megkezdődött a 2015-ös speedway gp sorozat a helyszínen tomboló 53 ezer ember előtt. A bevonulást természetesen óriási hangorkán kísérte, főleg a nagy visszatérő, 2010 egyéni világbajnoka Tomasz Gollob „bemutatásakor”. A bevonulást követően kezdődhetett az idei év első GP futama.

Az első etapban a tavalyi év két dobogósa, az esüstérmes Kasprzak és a bronzérmes Pedersen csapott össze, kiegészülve az újonc Jepsennel és az ausztrál Batchelorral. Az első start már nem indult fényesen, Jepsen kicsit bemozdult, de a szalag se ment fel egyenesen. A második startnál Batchelor kiütötte Pedersen alól a motort, így a dán a földre került, de az ausztrál sem tudott befordulni így ő is. Következhetett a harmadik start mind a négy versenyzővel. Ekkor már jól ment fel a szalag, s jó startjának köszönhetően „KK” nyerte meg a legelső futamot a nemzeti stadionban.

A második futamban két lengyel is pályára gördült, az újonc Janowski, valamint a nagy visszatérő Gollob személyében. A start szintén nem indult egyszerűen, hiszen Janowski ellopta azt, így a futam újraindításra került. Az újraindított start megint rossz volt, Janowski el is vette a gázt az indulást követően, ám a piros zászló elmaradt, így az utolsó helyen végzett. A futamot Jonsson nyerte, Woffinden előtt, aki Gollobot előzte a harmadik kör beszállójában. A leintést követően több perces startgép szerelés következett, de a futamot nem indították újra.

A harmadik futam szinte kuriózumként rendben lezajlott, jól ment fel a szalag, nem volt bukás, se motorhiba. A futamot remek startjának köszönhetően Hampel nyerte a világbajnok Hancock, valamint a két újonc Doyle, és Jonasson előtt. A negyedik futamban ismét rossz volt a start, így következhetett az újraindítás. Az újraindításra körülbelül 20-25 percet kellett várjunk, s a startszalag lekerült a helyéről, így lámpával indították a versenyzőket. Ez volt a GP-k történetének első futama, amelyet startszalag nélkül indítottak. A futamot Zagar nyerte, Iversen, Harris és Holder előtt. A viadal első négy futama nagyjából egy óra alatt ment le, de lement, így következhetett a pályakarbantartás.


Az ötödik futamot ismét lámpával indították, melyben újból Zagar siker született, akit Jonasson követett Woffinden és Kasprzak előtt. A futam egyébként látványos előzéseket tartogatott, melyeket Woffinden és Jonasson hajtott végre.

A hatodik futam a viadal egyik legkaotikusabb futama volt, hiszen Doyle kiugrott a startnál, de mivel se nem szakított, se nem ment neki a szalagnak, mivel nem volt így mind a négy versenyzővel indították volna újra a futamot a kiírás szerint. Ekkor Pedersen elment telefonálni, majd mire visszatért Doyle-t nem engedték indulni az újraindításban, mondván kizárták. Ekkor Doyle is telefonálni indult, de semmi pozitív választ nem kapott. A futam így se lett csonka, hiszen az ausztrál helyére az első számú tartalék Zmarzlik érkezett. A versenyzők ezúttal újra startszalag mögé álltak, ám az ismét nem egyenesen emelkedett fel. Ennek ellenére nem intették be a piros zászlót és a futamot Pedersen nyerte, Jonsson, Zmarzlik és Iversen előtt, aki már a start után elvette a gázt, mondván leállítják a futamot. Az etap után a hetediket várta mindenki, ám meglepetésre a hatodik futam került ismét újraindításra, ezúttal startszalag nélkül. A futamot végül jó startjának köszönhetően a „beugrós” Zmarzlik nyerte, Iversen és Pedersen előtt. Jonsson motorhiba miatt kiállni kényszerült.

A hetedik futam gond és startszalag nélkül zajlott le, melyet az újonc Jepsen Jensen nyert, Janowski előtt, aki Hancock hibáját kihasználva lett második, míg utolsó helyen Holder ért célba. A nyolcadik futam startját követően Hampel állt az élre, aki Harris harciasan támadott, ám Batchelor nekiment Gollob sárvédőjének, s óriásit bukott. Az újraindított futamot Harris nagy fölénnyel nyerte két polák vetélytársa Gollob és Hampel előtt.

A kilencedik futamot remek előzésének köszönhetően Harris nyerte, Hancock előtt, akit Piotr Pawlicki követett, aki a versenyt feladó Jonsson helyett lépett pályára. A futam negyedik résztvevője Kasprzak volt, de motorhiba miatt kiállni kényszerült. A tízedik futam startját követően Pedersent egy gödör elég rendesen megdobta, s kis híján a palánknak ütközött. A futamot Hampel vezette Holder előtt egészen a harmadik körig, amikor az ausztrál is megtalált egy gödröt, ami kiütötte alóla a motort és óriásit bukott. A futamot nem ismételték meg, így Hampel zsebelte be a három pontot Woffinden és Pedersen előtt. A tizenegyedik futamban Iversen nyert, Jonasson előtt, aki négy körön keresztül támadta Gollobot és végül az utolsó métereken szerezte meg a két pontot lengyel riválisa előtt. A futam utolsó helyezettje Jepsen Jensen lett. A viadal utolsó futamát Doyle nyerte, aki ezzel megszerezte karrierje első GP-s futamgyőzelmét, akit sokáig honfitársa Batchelor követett, ám az utolsó kör beszállójában nem tudott befordulni, ezért ismét bukott. Így a második helyre Zagar érkezett,akit Janowski követett.


A 12. futamot követően a versenyzők biztonságtalannak találták a pályát és nem kívántak több futamban starthoz állni. A viadal így Matej Zagar sikerével ért véget, míg a dobogó második fokára Chris Harris, a harmadikra Jaroslaw Hampel állhatott fel. 


 Az este azonban nem ért még véget, hiszen a lengyelek ikonja, Tomasz Gollob egy búcsúkörre hívta össze versenyzőtársait, akik a végén a levegőbe dobálták, majd egy aranyozott sisakot vehetett át karrierje elismeréseként. 


Végeredmény: 
1. Matej Zagar (Szlovénia) - 8 (3,3,2)
2. Chris Harris (Egyesült Királyság) - 7 (1,3,3)
3. Jarosław Hampel (Lengyelország) - 7 (3,1,3)
4. Niels Kristian Iversen (Dánia) - 7 (2,2,3)
5. Michael Jepsen Jensen (Dánia) - 5 (2,3,0)
6-7. Tai Woffinden (Egyesült Királyság) - 5 (2,1,2)
6-7. Greg Hancock (USA) - 5 (2,1,2)
8. Jason Doyle (Ausztrália) - 4 (1,t,3)
9. Tomas H. Jonasson (Svédország) - 4 (0,2,2)
10. Tomasz Gollob (Lengyelország) - 4 (1,2,1)
11. Krzysztof Kasprzak (Lengyelország) - 3 (3,0,R)
12. Andreas Jonsson (Svédország) - 3 (3,R,-,-,-)
13. Bartosz Zmarzlik (Lengyelország) - 3 (3)
14. Maciej Janowski (Lengyelország) - 3 (0,2,1)
15. Nicki Pedersen (Dánia) - 3 (1,1,1)
16. Piotr Pawlicki (Lengyelország) - 1 (1)
17. Chris Holder (Ausztrália) - 0 (0,0,d)
18. Troy Batchelor (Ausztrália) - 0 (0,d,d)

Futamról futamra:
1. Kasprzak, Jepsen Jensen, Pedersen, Batchelor
2. Jonsson, Woffinden, Gollob, Janowski
3. Hampel, Hancock, Doyle, Jonasson
4. Zagar, Iversen, Harris, Holder
5. Zagar, Jonasson, Woffinden, Kasprzak
6. Zmarzlik, Iversen Pedersen, Jonsson (R), Doyle (t)
7. Jepsen Jensen, Janowski, Hancock, Holder
8. Harris, Gollob, Hampel, Batchelor (F/d)
9. Harris, Hancock, Pawlicki, Kasprzak (R)
10. Hampel, Woffinden, Pedersen, Holder (F/d)
11. Iversen, Jonasson, Gollob, Jepsen Jensen
12. Doyle, Zagar, Janowski, Batchelor (F/d)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here